måndag 23 september 2013

Nyfödda kalvar och kantbalkar till nya huset

Adam har varit på Centerstämma i Karlstad i 4 dagar. På morgonen innan han åkte kom han in och var jätteglad över att 1:a kalven kommit. Jag kände då att detta kommer att bli långa hektiska 4 dagar. Ensam med alla djur, butik, barn och allt annat som måste göras....
 
Efter att jag stängt butiken på fredagkvällen så råmade kossorna så jag gick ner
 till hagen för att kolla. Det hade kommit en kalv till,
 och då blev hela flocken lite oroliga. Men allt var ok
 med både den  nyaste och kalven som kom dagen innan.
När jag stod och kollade de små så flockades alla andra kossor
och kalvar omkring mig och då vågade jag inte gå hem genom hagen
igen, utan fick gå en omväg..........

.... under eltråd och över diken.


Jag är lite rädd för kossorna som sagt, och det var lite
trångt i passagen upp mot ladugården med stora kossor och nyfikna kalvar.
När någon av oss människor på gården kommer till hagen så
 tror kossorna att det är dags för nytt bete, därför kan de bli lite närgångna
Kalv nr 1 med sin mamma, tänk vad små de är och hur fort de sedan växer.
Kalv nr 2 med sin mamma.


De 2 svarta kalvarna är korsning med Aberdeen angus. De är så vackra, helt svarta!


Avslutade min promenad förbi vår trädgård där nya huset skall stå.
Det hade kommit ett lass med bland annat  kantbalkar.
Tänk vad lycklig man kan bli av att se kantbalkar och armeringsjärn..

Kram

Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar