tisdag 17 september 2013

Ett litet tips!


Här är ett litet tips som jag vill dela med mig av!

Vi har sopsorterat länge men nu har vi börjat att samla allt i en säck, osorterat. Sedan kommer Lusaskens-TS varannan vecka och hämtar säcken.  Härligt då man slipper sortera och ha olika påsar/lådor till varje återvinningsmaterial och att man slipper komma ihåg att ta med sig alla påsarna med sig till stan.



                             Här är lite information om företaget:


Lusaskens TS

Mobil återvinning, kärltvätt, transport till tippen, uthyrning av flyttsläp, övrig transport, städ av soprum.

Miljövänliga tjänster:

  1. Gör det enkelt att vara miljövänlig
  2. Spara tid och plats
  3. Anpassade lösningar för företag
Sopsortera med oss! Vi hämtar och sorterar förpackningar av papper, plast, metall och glas samt trycksaker, batterier och glödlampor. Även mindre elavfall. Vi lägger i rätt behållare på återvinningscentralen.


Pant
Panten lämnar vi också, skönt att slippa komma ihåg att man skall ta med sig påsen med pant in till affären. Jag har även  innan lämnat pantpengarna till välgörande ändamål, när jag pantat så har jag lämnat pengarna till Bris som man kan göra i  pantautomaten.



Här är en direktlänk till företaget, besök den!
http://www.lusaskens-ts.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar